13. mars 2006

Nå skjer det..!!!

Jeg holder på å pakke litt da. Pakke til en jordarundt-tur som skal vare i tre måneder. Hva legger man da i sekken? En sekk som forøvrig er mindre enn hva litermålet skulle tilsi? Til nå har jeg lagt til side:

- en dongeribukse
- to skjørt
- to t- skjorter
- en hvit topp
- en brun topp
- en grønn armybukse
- en superundertøyskjorte
- fire bikinier
- et belte
- en fin topp
- undertøy
- to par sko

Hva med resten av klærne mine? Hvorfor, å hvorfor kan ikke de også være med?? Jeg kommer til å savne de noe grusomt, og se frem imot å møte dem igjen. Nå hørtes jeg fryktelig grunn og en smule overfladisk ut. Men jeg liker klær og har aldri vært særlig flink til å velge bort noe når jeg skal på ferie. Resultatet har alltid vært at jeg har reist steder med hele skapet på ryggen. Pappa spurte meg en gang jeg kom hjem til jul, om det var for godt denne gangen. Han var helt seriøs da han spurte. Så du skjønner kanskje at jeg sliter litt nå. Jeg trenger en pakkeliste! Noen som har gjort dette før meg, og som vet hva de snakker om. Erfarne backpackere ville sikkert kastet et blikk på pakkelista mi og ledd rått, før de ville sagt at den var en skam for alle packpackere around the globe. Skjørt? BH?!

Det jeg også ville i denne bloggen - som blir den siste før avreise, er å fortelle hvor utrolig heldig jeg var i helga. Lørdag morgen stod jeg opp kl. 06:00, og kjørte til Bjorli sammen med Torill. Der oppe ventet enda flere venner, 10 kjølige minusgrader, strålende sol fra vinterblå himmel og perfekte løyper. Snøen såg ved første øyekast ut til å være hard skare, men når vi kom oss opp i bakkene, viste den seg å være helt perfekt. Etter litt knall og fall på nytt snowboard, fant jeg endelig mer eller mindre balansen. Og selv om jeg ikke fikk til en eneste sving, var det utrolig gøy å bare kjøre fra side til side og merke at brettet lystret.

Som sagt - veldig heldig som med få dagers mellomrom kan nyte det beste fra to verdener: sol og snø på fjellet, og sol, sand og føtter i vann,- i RIO DE JANEIRO.

Det er så sykt.

Herfra blir det full stopp på småblogten de kommende tre måneder! Link til reisebloggen vår, som du selvfølgelig må følge med på, og som vi håper vi får til å holde oppe og gående, ligger ute i margen! Og så kommer den som egen link øverst på siden her også etterhvert.

Mobilen blir liggende hjemme - noe jeg gleder meg noe helt utrolig masse til...:)
Ha det fint, til vi sees igjen!

-Marianne-

4 kommentarer:

Lotte sa...

GOD TUR, KJÆRE DU!!! :D

Nyyyyyt det! -og ta MASSEMASSEMASSE bilder og legg ut på bloggen, dah! :)

Agnetha sa...

jeg har med mer klær.. hmm. må jeg ta ut av noe kanskje.. litt i siste liten? :)

Arnt sa...

God tur:)

Og oppfør deg fint...

Anonym sa...

Da regner jeg med du er kommet hjem igjen:) Må jo skryte av hvor flott du har blitt!!! Brun og lekker med misunnelsesverdig nydelig hår!! Nå er det vel bare å legge ned fluktårene og ta imot alle friere som kommer strømmende på;) Men jeg mener det altså.. Du er virkelig kjempenydelig!!!