22. mai 2006

Takk for sist du...!

Da var vi igang igjen på "heimabloggjen". Jeg har sittet foran skjermen de siste dagene og vridd hjernen i håp om å komme opp med noe interessant, men etter reiseblogging blir det liksom litt vanskelig å produsere noe som kan måle seg med det, føler jeg. Det har jo tross alt skjedd noe så godt som hver dag de siste 9 ukene, mens det til gjengjeld ikke har skjedd så veldig mye siden jeg plantet føttene på norsk jord igjen.

Jovisst var det deilig å komme hjem. Det var skjønt å kunne gå i skapet og gnage på en grov brødskive med brunost. Det var ytterst behagelig å legge seg i sin egen seng, og sove så lenge en måtte ønske. Allikevel er det ting som henger igjen fra turen, som jeg fortsatt forventer å støte på i løpet av en dag:

  • Hvorfor står det ingen taxisjåfører i gangen min? Hvor er de, disse som må ha tatt kurs, sikkert brevkurs, i å ikke gi opp en eventuell passasjer selv om denne avslår gang på gang.

  • Hvorfor svetter jeg ikke? Eller, det vil si: hvorfor svetter jeg som regel ikke? I dag svettet jeg som en gris - men det var bare fordi jeg forlot heimen iført den største vinterjakka jeg kunne oppdrive. Det er allikevel merkelig å kunne bevege seg raskere enn fem meter i minuttet uten å bli våt på ryggen. Det sies forresten her i kretsen at det er så deilig og varmt om dagen. I beg to differ...

  • Hvorfor får jeg ingen sure miner og krasse kommentarer når jeg ombestemmer meg og ikke kjøper noe på Coop'en allikevel?

  • Hvor er de syngende firfislene på rommet mitt?

  • Hvorfor står det ikke en elefant nedi gata og gjør i fra seg?

  • Hvor er minibaren på rommet mitt?

  • Er det virkelig meningen at vannet i springen skal smake så friskt og godt?

  • Kan dopapiret kastes i do sier du...?

  • Hvorfor er det lyst ute så godt som hele døgnet?! Jeg går rundt med en konstant følelse av at klokken er 17:00, og før jeg vet ordet av det har alle rundt meg lagt seg!

  • Og hvor, HVOR er fargen? Den lille gløden som bredte seg siste uka? Den dro vel tilbake dit den kom fra, tenker jeg.

Ellers går jeg her da, og i dag var jeg ute for å sjekke tilstandene på jobb. Jeg kom krypende og spurte etter ledige vakter, og tror du ikke at jeg var så heldig å få litt da? Hele fire stykker! Frem til 10. juni! Ja, nei dette blir det klingende mynt av! Så nå blir det gårdsarbeid på denne jenta neste måneden. Og det gjør meg ingenting. Jeg skal male stakitten, klippe plenen og rake på plass all grusen plogen tok med seg uti grøfta i løpet av vinteren. Og oppi det hele skal jeg ha bossanova på øret mens jeg venter på sommeren. For i år kommer den. Det vet jeg at den gjør.

Bilder fra fisketur med brødrene ligger vedlagt. Jo, jammen er det deilig å være hjemme..!

Lua er på plass. Yes.. det e sommar på Sunnmøre.

Full likestilling ombord...

Yngstebror Asgeir prøver ut ny fiskepatent. Sveiseblind og glad - iført siste skrik innen solbrillemoten for damer; søsterns "Dior".

Thailand er Thailand, og Brasil er Brasil - Sunnmøre er allikevel uslåelig. Helt objektivt sett, selvsagt.

Jeg og Gudmund venter på fisken...

...og venter ikke forgjeves. Seeei!

Jo takk, det e no litt kjekt å vær heimatt igjen me...

11 kommentarer:

marianne sa...

Ja, ej he trua på dinne sommaren, det he ej virkelig! (Den skal vi no forresten ha; vi trur det om kvar einaste sommar som kjeme rekande...:))

Tusen takk forresten - det va no veldig kjekt å høyre at ej ser strålandes ut...;) Det e vel fravære ta sminke so gjer det! Gleda mej til å sjå dej, kompis! Det verte kjekt!!

Lotte sa...

Det er deilig å ha deg tilbake i Norges land og se fra livet på tjukkaste Sunnmøre igjen. :)
Håper du tar en Oslotur i sommer.
Og ja, du ser virkelig veldig veldig bra ut! Du er vakker! Klem :)

Anonym sa...

Velkommen hjem Goldie!:) Bare sett deg i bilen og kom til oss når du føler for det!! Du er mer en velkommen!! Jeg håper fremdeles på å ta ei ungefri helg om ikke så lenge.. Trenger litt Marianne snart;)

marianne sa...

Og ej trenge litt Berit snart!! Kom når du kan, snuppa!

Og Lotte: Tusen takk;)

Agnetha sa...

Å, assa...mine folk er skikkelig dritdårlige på å oppdatere seg på min blogg, eller så er det bare kjedelig. Jeg trenger litt piff kanskje!? Håper alle som leser denne komentaren som vet hvem jeg er føler seg litt skyldige. Om så bare for å værra hyggelige, en liten kommentar hadde vært nice:) Hilsen Agnetha (som ikke er bitter bare ærlig).

Agnetha sa...

Forresten så ser det veldig koselig og herlig ut der på sunnmøre! Er bare på høy tid at en tar seg en tur noen og enhver;)

marianne sa...

Ja, det synst ej me! Uke 27 for eksempel?! Ja, det synst ej!

Agnetha sa...

Å jaaada..nei, men jo, det kan funke det :)

Anonym sa...

jeg og vil være med på fisketur! så kjempe kjekt ut!
ser at turen har gjort deg godt ja :)
du får ta deg en rund tur på nordmøre, og besøke alle kjente snart..DET stemmer jeg for!

marianne sa...

Kim e du då...? Kan jo ikke besøke noen jeg ikke vet hvem er ...:)

marianne sa...

aaaa... Sjøøølsagt..:D Gunnhildmora! Ja, ej tenke på det! Må berre jobbe mej opp litt kronasjer fyrst..:)