29. august 2005

Vår egen "Katrina"


Og PLUTSELIG var det høst. Ja liksom... Her har det jo vært høst helt siden forrige høst, men i dag har det toppet seg. Det blåser og regner noe helt sykt og det er deilig å sitte inne.

Vi kan nesten identifisere oss med de i New Orleans som får kjenne orkanen Katrina. Så er de litt mer evakuerte enn vi er akkurat nå, og de spiser kanskje hermetikkmat i mørket mens de ber om at vidundergrillen "Barbie2000" ikke må avta fra hagen. Kanskje ser de bilen deres flyte forbi i dette øyeblikk, og vinduet de ser ut av knuses idet bilens nummerskilt forsvinner ned hovedgaten sammen med naboens ekstravagante gressklipper. Kanskje vinden er litt sterkere - trær faller overende og tak rives av. Her er det vel mer fare for at plommene går i bakken en liten uke for tidlig. Men utover dét så identifiserer jeg meg fryktelig jeg...

Såg nettopp på tv2-nyhetene fire smålubne studentgutter fra New Orleans som hadde bestemt seg for å bli igjen i byen og oppleve Katrina på nært hold. "Its just a little wind and rain! Lets party!" De satt der på fortauskanten i shorts og t-skjorte og var ydderst lite bekymret. Kan tenke meg det blir artig når Katrina kommer i løvblåser-styrke og separerer kinnvalken fra resten av fjeset og legger seg bak øra. Da blir det party tenker jeg!

Now, if you'll execuse me - jeg skal ha meg en liten tur ned på busslommen og sjekke vindstyrken. En ting er derimot sikkert - med shorts og t-skjorte her blir det ikke mye fest i allefall! Akkurat den biten misunner jeg New Orleansfolka...

-Marianne-

3 kommentarer:

Agnetha sa...

HAHAHA!! Mariannes blogg med løøøøkkeskrift...OOoUUu...
;) stilig.

marianne sa...

Det va faktisk ikkje løkkeskrifta ej falt for, men dei søte blomstrane på bakgrunnen. Hadde ej fått velge hadde IKKJE løkkeskrifta vore løkkeskrift! Berre sånn at du veit det..liksom:)

Agnetha sa...

Det var jo en skikkelig Marianneside, da..ekke til å lure under en stol, lizm:)