22. november 2005

For dei med tyske øyre...

Jeg har en kompis i Tyskland, som er innom nå og da. Mannen forstår ikke det spor av det jeg skriver her inne, så han fortjente en liten oppmuntring. Han er jo tross alt med på å få telleren min til å gå.

Derimot aner jeg ikke hva diktet går ut på,- men fikk forståelsen av at det handler om en sommerfugl, en rose og en nattergal. Tror jeg. Språk er uansett fint, og jeg syntes diktet hørtes rent så vakkert ut. Så får vi håpe at jeg ikke har misforstått noe helt grusomt og har funnet det mest støtende innen tysk lyrikk noensinne. Tilslutt: Paul ist toll. Så. Nå blir han fornøyd tenker jeg. Andre ønsker, anyone?

2 kommentarer:

kissa sa...

Ja, jeg kjenner godt til din tyske kamerat.... Har truffet han flere ganger.. Nå blogger jeg også. Ha en fine dag du.

marianne sa...

Akkurat det der va berre litt førr rart... Ej kan nesten ikkje tenke på det, for ej syns berre det va skikkelig skummelt! neineinei...:D Men veldig smigrande i bunn og grunn da! Det va det!